x
მეტი
  • 20.04.2024
  • სტატია:134411
  • ვიდეო:351975
  • სურათი:508499
პედაგოგიური უნარების სოციალური მნიშვნელობა - ძირითადი ელემენტები
image
როგორც ვიცით, პედაგოგიური საქმიანობა არის საზოგადოების უფროსი წევრების საქმიანობა, რომლის მიზანია ახალგაზრდა თაობის განათლება, მათი მომზადება საზოგადოებრივი ცხოვრებისათვის.პედაგოგიური საქმიანობა არის რთული და მრავალმხრივი საქმიანობა. ორგანიზება, სწავლის აგიტაცია, ბავშვების თვითგანათლებისკენ მოტივაციის მიცემა და ა.შ.). ამ ტიპის პედაგოგიურ საქმიანობას ზოგადი სტრუქტურა აქვს.
პირობებს, რომლის დროსაც ხდება პედაგოგიური ამოცანების გადაჭრა, ეწოდება
პედაგოგიური პირობები.

ეს მდგომარეობა შეიძლება მოხდეს ორი გზით:

1) მასწავლებლის მიერ წინასწარ შეიძლება იყოს გააზრებული, დაგეგმილი და
მომზადებული. (მაგ. პრობლემური გაკვეთილი)

2) შეიძლება მოულოდნელად წარმოიშვას რაიმე პრობლემა ან საკითხი მოსწავლის ქცევის გამო, ამ შემთხვევაში მასწავლებელმა უნდა იმოქმედოს გარკვეული ფორმით, რომ არც მოსწავლე დაზარალდეს და არც საგაკვეთილო პროცესი.

პედაგოგიურ საქმიანობას უდიდესი სოციალური მნიშვნელობა აქვს და
პედაგოგიური უნარები, რომლებიც მასთან მჭიდრო კავშირშია, დიდი სოციალური მნიშვნელობისაა, რადგან ისინი ემსახურებიან ამ მიზანს, ერთიანი განათლების გაზიარების და გადაცემის მიზანს, ამიტომ საჭიროა მას ფრთხილად და პასუხისმგებლობით მივუდგეთ, რომ აითვისონ და გამოიყენონ. როგორც
პედაგოგიურ ლიტერატურაში ჩანს, პედაგოგიური ოსტატობა პიროვნების
სტრუქტურაში თვითორგანიზების სისტემაა. ამ სისტემის ჩამოყალიბებაში
მნიშვნელოვან როლს ასრულებს მასწავლებლის შინაგანი კაცთმოყვარობა,
ჰუმანიზმი, მისი მიჯაჭვულობა საზოგადოებასთან და თავისუფალ
სამყაროსთან. მასწავლებელი აყალიბებს თავის პედაგოგიურ საქმიანობას, აცნობიერებს მისი ქვეყნის ამჟამინდელ და სამომავლო პერსპექტივებს. ამის
გათვალისწინებით, ისინი აღნიშნავენ, რომ პედაგოგიური უნარი 4 ძირითადი
ელემენტისგან შედგება:


1. მასწავლებლის საქმიანობის ჰუმანისტური ორიენტაცია.

ამას მოითხოვს ჩვენი განათლების კანონი . ლ.ვ. ტოლსტოიმ ეს ძალიან კარგად
თქვა:

”ადამიანი, რომელსაც შეუძლია დააკავშიროს სიყვარული საქმისადმი
სტუდენტებთან, ნამდვილი პედაგოგია.” მასწავლებლის ჰუმანისტური
ორიენტაცია არის მის იდეალებში, ინტერესებში, ღირებულებებში, აქტიურ
პოზიციაში. თითოეული მასწავლებლის პიროვნების პედაგოგიური ორიენტაცია
მრავალფეროვანია.

1) თვითდაჯერებულობა. ეს მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ ბავშვებმა დაინახონ
ჩემში მცოდნე, მომთხოვნი, ნამდვილი მასწავლებელი.
2) პედაგოგიური გავლენის საშუალებები
3) სკოლა, ბავშვების კოლექტივი
4) პედაგოგიური საქმიანობის მიზნები - ჰუმანისტური სტრატეგია, გავლენის
საშუალებების შემოქმედებითი შეცვლა, საქმიანობის ობიექტი.

მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანია მიმართულებების ტიპების ძირითადი
მიზანის განსაზღვრა, ჰუმანისტური საქმიანობისკენ მიმართული წამყვანი
მიმართულება. მასწავლებლის პროფესიონალიზმს აყალიბებს პასუხისმგებლობის
გრძნობა მისი მომავლალი საქმიანობის და მოსწავლეების მიმართ, მიზნის განცდა
და ბავშვებისადმი დიდი სიყვარული. ღრმად შეიყვარეთ თქვენი შვილები და
მოსწავლეები. მასწავლებელმა ყოველთვის უნდა თქვას სიმართლე, მისცეს მათ
სწორი მიმართულება, დაეხმაროს მათ რთული სიტუაციიდან გამოსვლაში, სწორი
გზის არჩევაში, ყოველთვის იფიქრონ ქვეყნისა და ერის მომავალზე.


2. მასწავლებლის პროფესიული ცოდნა.

ეს არის პედაგოგიური უნარის ფუნდამენტური საფუძველი. მასწავლებლის
ცოდნა მიმართულია ერთი მხრივ მეცნიერებისკენ, საგანი, რომელსაც ის ასწავლის და, მეორე მხრივ, სტუდენტებს, რომლებიც მას სწავლობენ. ეს მოიცავს
მასწავლებლის მიერ სწავლებული საგნის ცოდნას, მის მეთოდოლოგიას,
ფსიქოლოგიასა და პედაგოგიკას. პედაგოგიური პროფესიული ცოდნის სპეციფიკა
ხასიათდება მისი სირთულით, განზოგადებით, მასწავლებლის პირადი
დამოკიდებულებით. (მაგალითად, "მე ვფიქრობ"; "მე ასე ვფიქრობ"; "მე ვფიქრობ" და ა.შ.). მასწავლებლის პედაგოგიური ცნობიერება პროფესიული ცოდნის საფუძველზე, პრინციპები, რომლებიც საფუძვლად უდევს მის პედაგოგიურ საქმიანობასა და ქცევას, წესები ყალიბდება. მასწავლებელი მათ საკუთარი გამოცდილების საფუძველზე აშენებს. ამასთან, მისი გაგება და მისი კანონზომიერებების დანახვა შესაძლებელია მხოლოდ სამეცნიერო ცოდნის
დახმარებით.



3. მასწავლებლის პედაგოგიური შესაძლებლობები. ეს არის პედაგოგიური უნარის საძირკველი და ის გაუმჯობესდება და განვითარდება მის საფუძველზე. მასწავლებლის მთავარი უნარი არის მისი მგრძნობელობა მთავარი
ობიექტის, ჩამოყალიბებული პიროვნების მიმართ, რომელიც აერთიანებს მის
ყველა სხვა შესაძლებლობებს. დარჩენილი შესაძლებლობებია: დიდაქტიკური,
აკადემიური, კონსტრუქციული, შემეცნებითი.


4. პედაგოგიური ტექნიკა. ეს არის გავლენის ყველა საშუალების კომპლექსი,
რომელიც აყალიბებს პედაგოგიური საქმიანობის სტრუქტურას. ეს ელემენტები
მჭიდრო კავშირშია ერთმანეთთან და გავლენას ახდენს ერთმანეთზე.

0
14
შეფასება არ არის
ავტორი:ჩიჩაკ ნასიბოვა
ჩიჩაკ ნასიბოვა
14
  
კომენტარები არ არის, დაწერეთ პირველი კომენტარი
0 1 0