x
image
არაჩანდა
Mediator image
Mediator image
Mediator image
ულამაზესი გოგონები და ლეგენდარული მოტოციკლი "იავა"(Jawa)
imageეს გახლდათ ყველაზე ცნობილი მოტოციკლი საბჭოთა კავშირში, რომელსაც ჩეხოსლოვაკია ამზადებდა, უამრავი ბიჭის ერთ-ერთი უმთავრესი ოცნება იყო, რომ სწორედ "იავას" მოტოცილზე გაენავარდა.


მარტო საბჭოთა კავშირში 1963 წლიდან 1984 წლამდე გაიყიდა 1, 5 მილიონი ეგზემპლარი მოტოციკლი "იავა".


"იავა"-ს ისტორია 1929 წლიდან იწყება, როდესაც ფაბრიკის მფლობელმა იანეჩეკ ფრანტიშეკმა ლიცენზია შეისყიდა გერმანული Wanderer-იდან და დაიწყო მოტოციკლის წარმოება(სახელწოდებაც სწორედ მის შემოკლებულ ვარიანტს წარმოადგენს)



1938 წელს ჩეხოსლოვაკიის ოკუპაციის შემდეგ, ქარხანა გერმანიის ხელისუფლების კონტროლის ქვეშ მოექცა და დაიწყო სამხედრო ტექნიკის წარმოება, თუმცა კომპანიამ პარალელურად მოტოციკლების ახალი მოდელებზე მუშაობა გააგრძელა .




ჩეხოსლოვაკიის განთავისუფლების შემდეგ, ქარხანამ ნაციონალიზაცია მოახდინა და 1945 წლის მაისში განაახლა მოტოციკლების წარმოება. 1946 წელს, ახალმა Java 250– მა ფურორი მოახდინა პარიზის გამოფენაზე, სადაც მოიპოვა მთავარი პრიზი " ოქროს მედალი", მოტოციკლის საოცრად რბილად დადიოდა, ამის გამო შეარქვეს მეტსახელი "პერაკი" (ზამბარიანი) .

imageფოტოზე: Jawa 250



1953 წლიდან და შემდგომ 1970-იანი წლებიდან გამოდის მოტოციკლების ახალი სერია jawa 250—623 და 350—633, მთლიანად ჩეხოსლოვაკური მოტოციკლების 99% პროცენტი ექსპორტზე გადიოდა, ძირითადად სოციალისტურ ქვეყნებში, 1980-იან წლებში მთლიანად გაიყიდა 3 მილიონი მოტოციკლი, სოციალისტური ბანაკის დაშლამდე უკანასკნელი მოტოციკლი, რომელიც საბჭოთა კავშირმა იყიდა jawa -350—638 ინდექსით-1-03.

image

1990 იან წლებში, СЭВ-ის დაშლის შემდეგ jawa -მ გაანაგრძო არსებობა, მართალია იმ რაოდენობით აღარ იყიდებოდა, თუმცა მაინც შეძლო მსოფლიო ბაზარზე თავის დამკვიდრება, მოდელების ასორტიმენტი გაფართოვდა, უფრო მძლავრი Rotax-ის და Honda-ს ძრავებით.

image

2020 წლის აპრილში დაანონსდა ევროპის ბაზარზე Jawa -ს ახალი მოდელების გამოჩენა-Jawa Classic, Jawa -Jawa Forty-Two და Jawa Perak.

image


ახლა კი ფოტოკოლექცია-ჩეხოსლავიკური ლეგენდა და გოგონები


image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image



image

ასევე იხილეთ


საბჭოთა ინდუსტრიის პირველი კონტაქტი პორშესთან 1930-იან წლებში მოხდა, თუმცა თანამშრომლობა მხოლოდ რამდენიმე ათწლეულის შემდეგ გაგრძელდა. 1932 წელს, სტალინის მიწვევით, მოსკოვს ეწვია ცნობილი გერმანული ავტო გიგანტის ხელმძღვანელი ფერდინანდ პორშე. მას გააცნეს მოწინავე საბჭოთა ტექნოლოგიები, რომლებიც ცოტა ხნის წინ დაწყებული ინდუ...


ამა წლის ივლისში მოსკოვის ზაფხულის ოლიმპიური თამაშებს 40 წლის იუბილე შეუსრულდა. მოსკოვის ოლიმპიადა იმით არის გამორჩეული, რომ ის იყო პირველი ოლიმპიადა ისტორიაში, ჩატარებული აღმოსავლეთ ევროპის ტერიტორიაზე. გარდა ამისა, ეს იყო ასევე პირველი ოლიმპიადა, რომელიც სოციალისტურ ქვეყანაში ჩატარდა. 1980 წლის ივლის-აგვისტოში დედაქალაქი გადაიქცა სადღესასწა...

რამდენიმე წლის წინ გაგაცანით ამერიკული გამოცემა Forbes-ის მიერ შედგენილი 10 ყველაზე იაფი ავტომობილის რეიტინგი, მას შემდეგ ოთხი წელიწადი გავიდა და მნიშვნელოვნად შეიცვალა მონაცემები, გთავაზობთ 5 ყველაზე იაფი ავტომობილის რეიტინგს თანამედროვე მსოფლიოში. 7-Emgrand Mini (5700$)-ეს არის განახლებული ჰეჩბეკის-Geely Panda ვარიანტი, რომელიც გასულ წელს ჩინურ ბ...

60-იანი წლების შუა ხანებისთვის საბჭოთა კავშირი მასობრივად ძირითადად სამი მარკის მსუბუქ ავტომობილს აწარმოებდა: "ვოლგა"(საშუალო კლასი) "მოსკვიჩი"(მცირე კლასის მე-2 ჯგუფი) და "ზაპოროჟეცი"(მცირე კლასი), იყო კიდევ წარმომადგენლობითი კლასის სამთავრობო ავტომობილები, რომლებიც მცირე ტირაჟით მზადდებოდა. 50-იანი წლების ბოლოს მსოფლიოში იწყება ნამდვილი საავტომობილო ბუმი, რა დ...


კვლევამ აჩვენა, რომ რაც უფრო ძვირფასია ავტომობილი, მით უფრო სახიფათონი არიან მათი მფლობელები ქვეითად მოსიარულეთათვის. ამერიკული ჟურნალის Transport Health-ის მარტის ნომერში გამოქვეყნდა ამერიკელი მეცნიერების კვლევის შედეგები სათაურით, "ვინაა დამანაშავე?" რა დროსაც შეისწავლეს მძღოლების ქცევა, რომლებიც გზას უთმობენ ...

1
680
4-ს მოსწონს
ავტორი:არაჩანდა
არაჩანდა
Mediator image
Mediator image
Mediator image
680
  
2021, 29 მაისი, 12:36
კომენტარი ცარიელია ან წაშლილია

0 1 1