x
მეტი
  • 16.04.2024
  • სტატია:134330
  • ვიდეო:352432
  • სურათი:508412
საბჭოთა კავშირის საიდუმლო პროექტები
საბჭოთა კავშირი ომის პერიოდშიც და მის შემდეგაც საიდუმლოდ ინახავდა

რამოდენიმე პროექტს, რომლებიც ასრულებაც ბოლომდე ვერ მოხერხდა.


imageimage


მსოფლიოს ერთ-ერთ ზესახელმწიფოდ აღიარებული საბჭოთა კავშირი,


აწარმოებდა რამოდენიმე პროექტს, მათ შორის იყო ტურბო მატარებელი.


image


ამ "მონსტრის" სიჩაქარე უნდა ყოფილიყო საათში 360 კილომეტრი.


image


ტურბო მატარებელი წარმოებულ და დატესტილ იქნა საბჭოთა კავიშირის

რკინიგზებზე, მატარებელმა მიაღწია 250 კმ/სთ.


image


თუმცა ტურბო მატორების გამო მატარებლის პროექტი გაუმდა, ვინაიდან

ამ "მონსტრს" ძალიან ბევრი საწვავი სჭირდებოდა.


image


ტურბო მატარებელი უფრო მეტს სწვავდა, ვიდრე ავიაგამანადგურებელი,

ეს ფაქტი ქვეყნის ეკონომიკაზე ცუდად იმოქმედებდა.


image


რთული დასაჯერებელია, მაგრამ ტურბო მატარებელი რამოდენიმე წლის

წინ იქნა ნაპოვნი, ერთ-ერთ მატარებლების საჯართეში. "მონსტრი"

ყველას დაკარგული ეგონა.


image


წარმოდგენილ ფოტოებში ჩანს ტურბო-მატარებლის უკანასკნელი ვიზუალი,

რომელიც ეკუთვნოდა 1960-70 იან წლებს.


image


მატარებელის გამოშვება, რომ დაწყებულიყო, ეს იქნებოდა პირველი ყველაზე

სწრაფი მატარებელი მთელს მსოფლიოში.


image








გავეცნოთ კიდევ ერთ გასაიდუმლოებულ პროექტს...


ცივის ომის პერიოდში რამოდენიმე რომანტიული და დეტექტივის ჟანრის ფილმი

გადაიღეს საბჭოთა კავშირში. ფილმებში ნაჩვენები იყო საბჭოთა კავშირის

გასაიდუმლოებულ პროექტებიდან რამოდენიმე მონაკვეთი. ახლა ვნახოთ

ფილმების შთაგონებული საიდუმლო პროექტები რეალურად.


image


საბჭოთა კავშირის დაშლასთან ერთად, დასრულდა ცივი ომი. როგორც ჩაძირულ

გემიდან ტივტივდება ნივთები, ასევე ამოტივტივდა საბჭოთა კავშირის საიდუმლო

პროექტებიც. ცივი ომის დროს გასაიდუმლოებული ყველა ფაქტი გასაჯაროვდა.


image


საბჭოთა კავშირის მიერ წარმოებული Mi-12-ის მოდელის ვერტმფრენი,

1968 წელს შეიქმნა. ამ ვერტმფრენზე უფრო დიდი არ არსებობდა. მისი სიგრძე

37 მეტრას აღწევდა, ხოლო სიმაღლე 12.5 მეტრი იყო. სულ ჯამში

წარმოებულ იხნა მხოლოდ ორი Mi-12-ის მოდელის ვერტმფრენი.


image


Mi-12-ს შეეძლო 105 ტონა სიმძიმის აწევა.


image


ქვემოთ მოცემულ ფოტოს თუ კარგად შეხედავთ, მიხვდებით რომ ჩვეულებრივისგან

საკმაოდ განსხვავდება.


image







"კასპიის ზღვის მონსტრი"


image


"კასპიის ზღვის მონსტრი" ეს არის ნახევრადგემი, ნახევრად ავიაგამანადგურებლის

კოდური სახელი. "მონსტრი" შეიმქნა ცივი ომის პერიოდში.


image


ეს საიდუმლო პროექტი 1960 წელს ამერიკის ჯაშუშ თანამგზავრების მიერ

იქნა აღმოჩენილი, რომლის შესახებაც მსოფლიომ არაფერი იცოდა.


image


გამოცანის ამოხსნა XX საუკუნის დასასრულისკენ მოხერხდა.


image


"მონსტრი", ნიკიტა ხრუშოვის უახლოესი მეგობრის, როსტისლავ ალექსეევის

მიერ იყო დაპროექტებული და შექმნილი. "კასპიის ზღვის მონსტრი" სინამდვილეში

გადამზიდი უნდა ყოფილიყო.


image


"მონსტრის" სახელი შემდგომში შეიცვალა ეკრანოპლანით. ეკრანოპლანი

ყოველთვის ზღვის დონიდან 15-20 მეტრის სიმაღლეზე დაფრინავდა. იყო

საკმაოდ სწრაფი და წვავდა ძალიან ცოტას.


image


ეკრანოპლანის განსაკუთრებულ თვისებას წარმოადგენდა მისი უჩინარობა.

ის არც ძალიან მაღლა დაფრინავდა და არც ზღვაზე, აქედან გამომდინარე

რადარებს მისი დაფიქსირება ძალიან უჭირდათ.


image


საბჭოთა კავშირი ამ ეკრანოპლანებს იყენებდა წლების განამვლობაში, სამხედრო

არმიების გადასაყვანად.


image


ცივი ომის დასრულებასთან ერთად ეკრანოპლანის წარმოებაც შეჩერდა.

ამ ტექნოლოგიური გიგანტის ერთადერთ მინუსს წარმოდგენდა ტალღები,

აბობოქრებულ ზღვაში მას ფრენა არ შეეძლო.







Antonov An-225


image


Antonov An-225 - კაცობრიობის ისტორიაში წარმოებული ყველაზე დიდი ზომის

თვითმფრინავი. წარმოების თარიღი - 1988 წელი.


image


დღემდე მხოლოდ 1 ცალია წარმოებული.


image


Antonov An-225 სპეციალურად შეიქმნა, საბჭოთა კავშირის კოსმოსური ხომალდის

გადასატანად.


image


საბჭოთა კავშირის დაშლასთან ერთად, გაუქმდა კოსმოსური ხომალდების პროგრამაც.

ეს გიგანტური თვითმფრინავიც გამოუყენებელი დარჩა.


image


ეს გიგანტური ზომის თვითმფრინავი აღარავის აღარ სჭირდებოდა, რადგან

აღარ იყო გადასატანი კოსმოსური ხომალდები, თან ძალიან ბევრი საწვავი სჭირდებოდა.


image


მეორე An-225-ის წარმოება საერთოდ ვერ დასრულდა... XX საუკუნის მიწურულს

თვითმფრინავები შეიძინეს ბრიტანელებმა და 2001 წლიდან Antonov An-225-ები

უკვე ბრიტანეთს ემსახურება.


image


Antonov An-225 შედგება 6 ძრავისგან, სიგრძე აღწევს 84 მეტრს, ფრთების

ჩათვლით სიგანე 88 მეტრია. თვითმფრინავს იყენებენ ტვირთის და საბრძოლო

მასალების გადასატანად.


imageimageimageimageimage



სულ ეს იყო... მადლობა ყურადღებისთვის!



















სტატიის ავტორი: ალექსი აბდიევი



13
1941
13-ს მოსწონს
ავტორი:alex999
alex999
Mediator image
1941
  
2016, 4 მარტი, 14:09
გაიხარეეე;)
2016, 4 მარტი, 14:07
კი ასეა და ეს შენი ბრალი სულაც არაა, სტატია კი უმაგრესია.
2016, 4 მარტი, 14:03
კარგი მაშინ... შესაძლოა მაშინ წლებში იყოს რაიმე სეცდომა.
2016, 4 მარტი, 14:00
დამიჯერე ალექს ფეიკია, გაგარინი კოსმოსში 1961 წელს გაფრინდა, უპილოტო მზვერავ სატელიტურ თანამგზავრებზე მაშინ ოცნებაც არ შეიძლებოდა.
2016, 4 მარტი, 13:24
შეფასებისთვის მადლობა
2016, 4 მარტი, 13:24
1960 წელს ჰყავდა უეჭველი... წყაროზეც მითითებულია და
სხვადასხვა საინფორმაციო წყაროებშიც ვნახე...
2016, 4 მარტი, 11:58
ძალზე საინტერესო სტატიაა, მაგრამ შესწორებები მინდა შევიტანო ეკრანოპლანის ტექნიკურ მახასიათებლებში.
ფრენის სიმაღლე არ აღემატებოდა 14 მეტრს, მისი დანიშნულება იყო არა გამანადგურებლის ფუნქცია, არამედ ტრანსპორტირება, ცოცხალი ძალის და ტექნიკის. ეკრანოპლანი კასპიის ზღვაში ჩაუშვეს და 1980 წელს ჩაიძირა ექსპერიმენტის დასრულების გარეშე.
1960 წელს ჯერ კიდევ არ ჰყავდა აშშ-ს მზვერავი თანამგზავრები.
2016, 4 მარტი, 0:22
მაშIნ დიდი მადლობა შენ.ასეთი შეფასებისთვის
ჭეშმარიტად))))
2016, 4 მარტი, 0:10
ინფორმაციისთვის? :D
წინა კომენტარების ნახვა
0 0 10